Så mange faktorer ranker Google med

Så mange faktorer ranker Google med

Hvor mange faktorer tror du egentlig, at Google bruger til at indeksere din hjemmeside? 10? 20? 50? Du er langt fra tæt på det korrekte antal.

Når du skal lægge din strategi for et udbytterigt SEO til din hjemmeside eller blog, er det vigtigt at vide, hvilke faktorer en af verdens – hvis måske ikke verdens største – søgemaskiner benytter til at rangere med.

Så lad os afsløre det, for nogle, svimlende antal faktorer, som Google bruger til at indeksere med: Hele 200 faktorer spiller ind.

Men det relativt store antal faktorer skal ikke afskrække dig fra at lægge en SEO-strategi. Det er nemlig de færreste mennesker, der kan få hver enkelt del til at passe ind i deres SEO-strategi, selvom det er ønskværdigt at få opfyldt så mange faktorer som muligt på ens hjemmeside.

Det indlysende opfølgende spørgsmål lyder selvfølgelig: Hvilke faktorer spiller så ind?

I dette indlæg vil alle faktorer til indeksering ikke blive gennemgået, men vi kan lige opridse nogle af dem her:

 

– Domænets alder: Hvor gammelt er dit domæne? Anciennitet kan have indflydelse på din ranking-faktor.

– Søgeord i din URL: Hvis du gerne vil findes på et specifikt søgeord, det kan for eksempel være “fiskeri”, har Google nemmere ved at finde dig, hvis ordet indgår som en del af din URL.

– Søgeordet først i din URL: Når vi nu er ved din URL og dit søgeord, så er det mere eftertragtet for Google at finde dig, hvis dit søgeord indgår tidligt i din URl. Fx er “fiskeriogfritid.dk” at foretrække i forhold til “fritidogfiskeri.dk”, hvis du gerne vil findes på søgeordet “fiskeri”.

 

Det var en kort forklaring med udvalgte ranking-faktorer. Du kan blive meget klogere på emnet ved at tilgå: https://seopris.dk/